30 de alimente sanatoase pentru inima!

Inima este motorul oricarui organism, asa ca trebuie sa avem grija de sanatatea acesteia pentru o viata cat mai lunga si linistita. Un stil de viata sanatos, atat din punct de vedere alimentar, cat si al exercitiilor fizice, poate preveni cu pana la 70% aparitia unei boli de inima. Reginele.ro a strans cele mai bune 50 de alimente pentru sanatatea inimii care ar trebui consumate frecvent.

  1. Laptele de soia simplu – sursa de proteine;
  2. Produse lactate degresate partial sau total – sursa de proteina cu continut scazut de grasimi;
  3. Piept de pui sau de curcan fara piele- continut scazut de grasimi;
  4. Muschi de porc fara grasime;
  5. Peste: somon, macrou, crap, hering sau ton – sursa de acizi grasi Omega3;
  6. Tofu;
  7. Fructe proaspete, uscate si congelate fara adaos de zahar- necesarul de vitamine zilnice;
  8. Ulei de masline, de nuci, de susan sau de seminte de struguri- scade colesterolul;
  9. Margarina- contine grasimi bune pentru inima;
  10. Condimente care pot inlocui sarea: piper rosu, cimbru, curry, condimente indiene, busuioc, marar, cuisoare, oregano, rozmarin, etc.
  11. Miere – sursa naturala de zahar;
  12. Sirop de artar;
  13. Nuci, migdale si susan – bogate in grasimi mono si polinesaturate;
  14. Paine din faina integrala: lipie sau tortilla;
  15. Cereale integrale;
  16. Avocado- contine grasimi mononesaturate si ajuta la scaderea colesterolului;
  17. Seminte de in;
  18. Spanac- continut mare de potasiu, fibre si luteina;
  19. Legume proaspete;
  20. Linte, naut si fasole- importanta sursa de fibre;
  21. Fulgi de ovaz- contin acizi grasi Omega3 si potasiu;
  22. Fructe de padure- sursa de antioxidanti naturali;
  23. Soia- amelioreaza problemele inimii;
  24. Usturoiul – reduce tensiune arteriala;
  25. Vinul rosu- previne depunerea grasimilor pe vasele de sange;
  26. Ciocolata neagra- bogata in flavanoli care imbunatatest elasticitatea vaselor de sange;
  27. Merele- previn bolile de inima;
  28. Alge marine- contin antioxidanti si grasimi sanatoase;
  29. Cafeaua- bauta cu moderatie, aceasta previne bolile cardiovasculare;
  30. Orezul brun- previne hipertensiunea;