Sunt responsabil pentru ceea ce spun, nu pentru ceea ce intelegi tu

Din aceeasi categorie

Exista o linie fina intre ceea ce spunem noi si ceea ce interpreteaza altii. Fiecare minte este o lume, asa ca sentimentul afectat de perceptiile altora poate fi epuizant si contraproductiv. Va explicam mai jos.

Oamenii au o dorinta naturala de a se simti conectati emotional cu ceilalti. Cu aceasta intentie interactionam si in acele schimburi apare posibilitatea unor interpretari multiple si, prin urmare, au loc neintelegeri.

Acest lucru se intampla ca o consecinta a faptului ca interpretarile sunt necesare pentru a comunica si ca acestea in sine sunt diferite si unice in fiecare persoana. Acest lucru genereaza furie, certuri si rupturi afective.

„Intre ceea ce gandim, ceea ce vrem sa spunem, ceea ce credem ca spunem, ceea ce spunem, ceea ce vrem sa auzim, ceea ce auzim, ceea ce credem ca intelegem si ceea ce intelegem, exista noua posibilitati de a nu intelege fiecare. altele ”.

Cea mai mare distanta dintre doi oameni este o neintelegere

Uneori, altii nu ne inteleg chiar daca le explicam lucrurile de o mie de ori. Doar pentru ca nu vezi, nu inseamna ca e rau, prost sau indiferent pentru tine. Este pur si simplu o alta persoana si are alt loc decat al nostru.

Este firesc sa cautam sa ne reafirmam sentimentele, opiniile si credintele , dar aceste nevoi emotionale nu trebuie sa fie excesive si, desigur, sa nu impiedice intentia de a ajunge la o intelegere si sa favorizeze interpretarile bune.

Pentru aceasta este important sa intelegem ca in intelegerea noastra trebuie sa ne jucam cu gestionarea mandriei, a situatiilor vitale, a oboselii, a neincrederii, a interpretarilor, a sentimentelor amestecate si a tot felul de emotii, credinte si ganduri, atat circumstantiale, cat si consacrate.

Asamblarea corecta a puzzle-ului poate fi dificila. De fapt, cel mai dificil lucru in aceasta privinta este sa pastrezi respectul si consideratia fata de tine insuti, fara a-i lasa pe altii. Cu alte cuvinte, fiti ferm si mentineti demnitatea in timp ce incercati sa anulati o plangere.

Trebuie sa fim responsabili pentru ceea ce spunem, dar sa nu purtam ceea ce inteleg altii

Atat puterea, cat si posibilitatea de furie si neintelegere este proportionala cu gradul de implicare emotionala pe care o avem cu persoanele implicate in comunicare. Cu alte cuvinte, cu cat ne simtim mai uniti, cu atat interpretarea pe care o pot face cuvintelor noastre este probabil mai importanta pentru noi.

La fel si cealalta persoana va avea tendinta de a-si gestiona cuvintele in raport cu legaturile care ne unesc, asteptarile si interesele, precum si starea situatiei personale.

In acest moment nu trebuie sa cadem in taraiala si, desigur, nu trebuie sa ne lasam sa ne simtim rau pentru acele intentii care ne sunt atribuite, dar nu sunt reale . Trebuie sa acordam o atentie deosebita acestui lucru pentru ca sunt oameni care locuiesc cu protestatarul automat pus si care, fara sa manance sau sa bea, ne fac victime ale furtunilor lor.

Se poate, de asemenea, ca, indiferent de motiv, cineva sa fie mai sensibil decat de obicei si ca prin comentariile, cuvintele sau actiunile noastre sa le putem pune o coarda si astfel sa punem in pericol stabilitatea comunicarii.

Dupa cum vedem, exista numerosi factori de luat in considerare in cadrul unui schimb. Este imposibil sa controlam totul, printre altele pentru ca suntem schimbatori si ambivalenti prin definitie si natura si, prin urmare, interpretarile noastre sunt extrem de variate.

Oricum, orice s-ar intampla intr-o conversatie si intr-o relatie, trebuie sa ne asumam responsabilitatea pentru partea care ne atinge si sa analizam ce putem imbunatati si la ce suntem buni sau ce am facut bine.

In acest sens , nu ne putem permite sa fim tinta conflictelor interne ale altora sau a sentimentelor negative care dau nastere la interpretari eronate. Deci, daca intalnim orice comportament sau comentarii rau intentionate, trebuie sa punem in functiune masinile si sa ne oferim viziunea cat mai clar posibil.

Actionarea intr-o maniera bine intentionata, asertiva si calma este cea mai buna modalitate de a proteja o buna comunicare.

In acest fel vom transmite mesajul ca ne asumam responsabilitatea pentru ceea ce spunem si ca vom incerca sa o facem in cel mai bun mod posibil, dar ca interpretarile nu sunt responsabilitatea noastra, ci a celui care le face.

Pe acelasi subiect

Populare